Wyróżnij się offline!

W erze marketingu online wiele firm przestaje doceniać potencjał tkwiący w tzw. reklamie zewnętrznej. W niektórych branżach tego typu forma reklamy jest niemal konieczna, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta należącego do targetu firmy. Kiedy zatem sięgać po reklamę offline oraz której jej formy są najbardziej efektywne?

Reklamuj się lokalnie

Dla branż działających w określonej lokalizacji reklama zewnętrzna może okazać się dużo bardziej korzystna niż ta online, która często wiąże się z dużym nakładem zarówno pracy, jak i finansów, a i tak to nie zagwarantuje nam, że wyprzedzimy konkurencję w wynikach wyszukiwania…

Inwestycja w reklamę zewnętrzną powinna zainteresować w szczególności firmy, którym zależy na pozyskaniu klientów w danej miejscowości czy województwie. Im mocniej reklama będzie odpowiadać na potrzeby „lokalnych”, tym większa szansa na zdobycie klientów. Wynika to z faktu, iż osoby, które codziennie w drodze do pracy widzą baner, szyld czy inną formę reklamy, łatwiej zapamiętają daną markę oraz treść. W związku z czym w podświadomości zakodują sobie jej istnienie i z pewnością sięgną po tę informację, gdy będą potrzebowali skorzystać z danej usługi czy produktu.

Jednak sama obecność reklamy zewnętrznej to nie wszystko. Liczy się tu przede wszystkim pomysł, dobór odpowiedniego nośnika reklamowego oraz przekaz.

Pomysł

To nic innego jak tzw. „mięso”. Chwytliwe hasło reklamowe, intrygujący nagłówek, kontrowersja… Im lepiej zostanie określona grupa docelowa, tym łatwiej będzie nam stworzyć odpowiedni content.

Dobór nośnika reklamowego

To niemal temat rzeka. Na rynku mamy bowiem do wyboru wiele nośników reklamy zewnętrznej: banery, billboardy, plakaty, standy, jak również bardziej nowoczesne nośniki oraz wiele innych. Na potrzeby niniejszego artykułu skupię się tych, które moim zdaniem zasługują na wyróżnienie oraz na które mogą sobie pozwolić małe i średnie lokalne przedsiębiorstwa.

Wyświetlacze LED

to obecnie alternatywa dla tradycyjnych form reklamy, jak billboard czy plakat. Ich istotną przewagą jest bowiem możliwość zmiany tekstu wyświetlanej reklamy nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, dzięki czemu można stale przyciągać uwagę potencjalnych klientów. W najprostszej wersji mogą to być wyświetlacze tekstowe, natomiast osoby z większym budżetem mogą wykorzystać banery multimedialne, dające możliwość wyświetlania nie tylko tekstu, ale również obrazu. To dobra opcja dla firm, które pragną zainteresować klientów konkretnym produktem lub usługa.

Litery przestrzenne

To świetne rozwiązanie dla firm lokalnych, które pragną przebić się ze swoją marką przez zewsząd otaczającą ich konkurencją. W wielu miastach przy głównej ulicy zlokalizowane są różnego rodzaju firmy usługowe, warsztaty, restauracje, sklepy, a każde z nich posiada własny baner czy logotyp. Jak w tym gąszczu napisów i znaków sprawić, aby to właśnie nasz baner był widoczny i przyciągnąć klientów? W takiej sytuacji można zainwestować w litery przestrzenne, które są nie tylko estetyczne, ale również wyróżniają się na tle „płaskich” napisów. Przykłady takich liter przestrzennych we Wrocławiu można obejrzeć na stronie:http://www.vizer.pl/oferta/litery-przestrzenne/

Kasetony świetlne

To kolejny pomysł na przyciągnięcie uwagi, zwłaszcza po zmroku. Świetnie zatem sprawdzą się w przypadku restauracji, pubów, bankomatów, sklepów całodobowych, czyli tych miejsc, które odwiedzane są w godzinach wieczornych. Kasetony świetlne mogą być również sposobem na zwiększenie rozpoznawalności danej marki, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystywać tę formę w przypadku każdej innej działalności.

Standy, potykacze

To świetna forma reklamy, zwłaszcza jeśli chcemy poinformować potencjalnych klientów o aktualnych promocjach. Mogą one mieć formę tzw. koziołków czy stojaków z miejscem na drukowane ulotki. Warto umieszczać je przed wejściem do danego punktu, jednak w taki sposób, aby nie utrudniały ruchu pieszego oraz nie stanowiły zagrożenia dla innych.

Reklamy pneumatyczne

To wszelkiego rodzaju reklamy w formie balonów czy innych nadmuchiwanych form. Stosowane są najczęściej do promocji eventów, w trakcie otwarcia nowych punktów sprzedaży czy „Drzwi Otwartych”.

Jak widać lokalne firmy mają szeroki wybór wśród form reklamy zewnętrznej. Każda z nich może okazać się niezwykle skuteczną, o ile jej przekaz będzie odpowiadał potrzebom określonej grupy docelowej.

Poniżej kilka inspiracji:

http://www.designer-daily.com/50-brilliant-creative-advertisements-for-your-inspiration-3169

http://www.hongkiat.com/blog/70-creative-advertisements-that-makes-you-look-twice/